Merhaba, Şubat 2004 yılından bu tarihe kadar ilaç araştırmaları yapan bir şirkette çalışmaktayım. İşe girerken şehir dışı gezileri yapabileceğime dair bir sözleşme imzaladım. haftalık 45 saatlik mesai saatini zaten şehir dışına çıkmadan dolduruyorum. 3 yıl boyunca hafta da 2 3 gün işim gereği şehir dışına çıkıyorum. Ancak bu geziler bordromda hiç bir şekilde gözükmüyor ve bize fazla mesai ödemesi yapılmıyor. Her şehir dışı gezisi ile ilgili elimde raporlarım ve muhasebe kayıtları var. Benimle birlikte çalışan tüm arkadaşlarım aynı durumda. Geçmişe yönelik olarak tüm şehir dışı gezilerimle ilgili fazla mesailerimi iş yerinden talep etmek istiyorum. Bu konuyu işyeri sürekli ört pas ediyor. Hatta bir ara muhasebeci ile görüşüp bizden habersiz nasıl fazla mesai gözeterebilceğini danışmış. Ancak muahsebeci işçiden habersiz bordro değişikliğinin yasalara uygun olmadığını belirtmiş.Ne yapmamı tavsiye edersiniz ? Saygılarımla,
Merhaba,
Haftalık iş süresi yasal olarak 45 saattir. Bu sürenin üzerinde yapılan çalışmalar fazla mesai olarak değerlendirilmelidir.İşverenle aranızdaki sözleşmede bu konuya ilişkin farklı düzenlemeler yoksa bu konuda talepte bulunabilirsiniz.Tavsiye edilebilecek olan işverenle görüşüp bu konudaki talebinizi iletmektir.Sonuç alamazsanız yasal yollara başvuracaksınız.