MERHABA; BUNDAN ÖNCEKİ YARDIMLARINIZ İÇİN ÇOK ÇOK TEŞEKKÜRLER. TEKRAV SİZİ BİR KONUDA RAHATSIZ EDİYORUM. BİR PERSONELİ İŞVEREN İŞTEN ÇIKARDIĞINDA KIDEM TAZMİNATI, İHBAR TAZMİNATI, GEÇERLİ BİR NEDENE DAYANDIRILMAZ İSE BAŞKA BİN TÜRLÜ HAKKI VERİLİYOR. . AMA BİR İŞÇİ İŞTEN İSTİFA ETTİĞİ ZAMAN İŞVERENİN İHBARDAN BAŞKA NE GİBİ HAKLARI OLUYOR. İŞÇİ İSTİFA EDİNCE İŞVERENİN KABUL ETMEME GİBİ BİR HAKKI VAR MI?
Merhaba
Öncelikle sıkça sorduğunuz sorulardan bu alanda(personel,insan kaynakları vb.) çalışan biri olduğunuzu düşünüyorum.
Ancak zaman zaman gerçekten şaşırtıcı sorular soruyorsunuz.
Her şeyden önce istifa bir irade beyanıdır. Kişi artık ben çalışmak istemiyorum işten ayrılacağım diyor.
Bunun önüne nasıl geçebilirsiniz?
Ayrılmak istiyorum diyen birini zorlamı çalıştıracaksınız.
Bunu yasayla yaptığınızı var sayalım çalışmak isteğinde olmayan birinden nasıl verim alacaksınız?
Bence çalışma yaşamınızı bu alanda sürdürmek düşüncesinde iseniz yetkinliklerinizi arttırıp kendinizi geliştirme(yasal mevzuat vb.)yolunda hızlı adımlar atmalısınız.
Bu konuda düzenlenen eğitimlere katılmanızı öneririm.
Başarılar