öncelikle sitenizdeki bu imkan için teşekkür ederim. cevaplarınız çok net. Sorularım;1.iş göremezlik ödeneğinde günlük kazanç; çalışanın son 90 günlük kazancı toplamının çalıştığı gün sayısına bölünerek mi bulunuyor? 2. raporda yazan günden 2 gün eksik mi ödeme yapılıyor.2 günü işveren ödemek zorunda mı?3.buna bağlı olarak işveren ödeyecekse ssk primi yatırırken raporlu olduğu günü 2 gün eksik mi bildirecek, 4.bu durumda eksik gün formu gönderdiğinde gün sayısı raporda yazandan 2 gün eksik olacak ssk da sorun olur mu? 5.bazı kişlerden iş göremezlik ödeneğinde %5 kesinti yapılıyor, bazılarında yapılmıyor, nedeni ne olabilir? 6. iş göremezlik ödeneğindeki tutar net oluyor. oysa ssk ya bildirilen primler brüt oluyor.net hesaplama nasıl yapılıyor. gelir vergisi dilimi mi dikkate alınıyor. yılın herhangi bir zamanında ödenek alınmasına göre dilim de değişeceğinden etkisi olur mu? 7.iş göremezlik belgesi 2 tane ve 1.si …tarihinde çalışır ile bitmiş.ancak 2.yine aynı tarih ile başlıyor. ssk ödenek öderken 2 rapordan da ayrı ayrı 2 şer gün kesmiş. oysa ki personel iki rapor arasında çalışmadı. ssk nın uygulaması doğru mu? raporlar ayrı olduğu için böyle yapmak zorunda olduklarını söylüyorlar. teşekkür ederim.
Merhaba,
Bu sorduğunuz soruların hemen hepsinin yanıtı GEÇİCİ İŞ GÖREMEZLİK BAŞLIĞI altında yanıtladığımız sorularda var.Geçici iş göremezlik kişinin ssk matrahı üzerinden hesap ediliyor.Vergi kesintisi yok.Ayrıca siz yada çalışanlarınız eksik ödeme aldığınızı düşünüyorsanız bunun açıklamasını SSK’dan isteyebilirsiniz. %5 kesinti gibi bir durum söz konusu olamaz.Yatarak tedavi ile ayakta tedavinin geçici iş görmezlik ödenekleri farklıdır.(yatarak tedavide 1/2 ayakata tedavide 2/3 ödenir)
Belki bundan dolayı bir fark söz konusu olabilir.Geçici iş göremezlikte ilk 2 gün SSK’ca ödenmez bu 2 günü genellikle işveren öder.(işveren ödemek zorunda değil ancak genel teamül ve ictihatlar ödemesi yolundadır)Son olarak SSK’nın uygulamaları konusunda bir yorum yapamayacağım.SSK sonuçta bir Devlet kurumudur.2 rapor hakkındaki uygulamaları yasal bir dayanağı olmadan yapılabilecek bir uygulama değildir.